Kim jest cool hunter?

Coolhunting oznacza prognozowanie trendów i wyławianie nowości na rynku, m.in. w zakresie projektowania, technologii, stylu, kultury i kulinariów. Dzięki przekazywaniu tej wiedzy firmom, producenci wiedzą, w jaki sposób zaprojektować nowy produkt, by ten stał się przebojem na rynku. Na czym polega praca łowcy trendów?

Źródło: onceuponatime.blog.com

Aby jak najlepiej trafić do swoich odbiorców, marki wciąż szukają nowych form przekazu. Cool hunters to nowego typu specjaliści, działający w sektorze marketingu i reklamy. Na świecie ten termin funkcjonuje już od dawna. W Polsce profesjonalnym polowaniem na trendy zajmuje się niewiele osób. Znany na zachodzie zawód zdobywa jednak coraz większą popularność, zwłaszcza wśród młodych ludzi oraz firm reklamowo – marketingowych produkujących gadżety codziennego użytku. 

Firmy mają świadomość tego, że dotarcie do klientów w bezpośrednim kontakcie jest dużo skuteczniejsze niż np. reklama telewizyjna. Zawód Analityka Trendów Rynkowych zyskuje coraz większe uznanie, również ze względu na atrakcyjność pracy i wysokość zarobków. Wpisany został nawet do Klasyfikacji Zawodów i Specjalności. Coolhunting jest istotnym obszarem na rynku, ponieważ stanowi bazę wiedzy dla firm marketingowych. Informacje o panujących lub nadchodzących trendach są podstawą planowania działań marketingowych i biznesowych.

Coolhunting obecny jest również w internecie. Przejawia się niemal na wszystkich kulturowych oraz technologicznych płaszczyznach. Cool hunterzy sprawnie poruszają się w serwisach społecznościowych i blogach czy forach dyskusyjnych. Utrzymują kontakt z trensetterami, by być na bieżąco z najnowszymi trendami ich środowiska. Praca analityków trendów dla konsumentów jest bardzo korzystna, ze względu na to, że motywują oni firmy do poprawy jakości i funkcjonalności produktów. Obserwacja wybranej grupy przez cool hunterów, często polega na wtopieniu się w nią w celu poznania jej potrzeb. Zyskując taką informację sygnalizują, w którą stronę powinny pójść zmiany.

Praca cool huntera wymaga intuicji i zmysłu obserwacji. To idealne zajęcie dla ludzi, którzy posiadają łatwość w nawiązywaniu kontaktów. Liczy się umiejętność przeniknięcia do danej grupy w celu poznania jej zwyczajów i upodobań, a tym samym zdobycie w niej popularności i uznania. Łowca trendów powinien interesować się przede wszystkim modą, muzyką, sportem, nową technologią i nowinkami elektronicznymi. Rozrywka jest w dużej mierze źródłem nowego trendu, dlatego obowiązkowym zajęciem cool huntera jest bywanie w klubach, znaczących miejscach, na koncertach i wszędzie tam, gdzie pojawiają się niezależni artyści, tworzy się sztuka i nowe trendy.

Beata Mironow

ZOSTAW ODPOWIEDŹ